Recensie: Hof van mist en woede van Sarah J. Maas

Hof van Mist en Woede van Sarah J Maas een Recensie by Book Barista

Eerder heb ik enorm genoten van Hof van Doorns en Rozen van Sarah J. Maas. Wat een geweldig en fantasievol boek. Ik was direct fan! Inmiddels heb ik ook het tweede deel Hof van Mist en Woede uit. In deze recensie vertel ik jullie of dit boek mij net zo verrast heeft als het eerste deel.

“Feyre heeft de vloek van Amarantha verbroken en is teruggekeerd naar het Lentehof, maar daarvoor moest ze een hoge prijs betalen. Ze heeft nu dan wel de krachten van een Hoge Fae, haar hart blijft menselijk, en Feyre kan niet vergeten wat voor vreselijke dingen ze heeft gedaan om Tamlin en zijn volk te redden.

En dan is er nog de afspraak die ze heeft gemaakt met Rhysand, Edelheer van het gevreesde Nachthof. Wanneer Feyre haar weg zoekt door een doolhof van politiek, passie en duizelingwekkende macht, doemt er een veel groter kwaad op. Feyre zou het kunnen tegenhouden, maar alleen als het haar lukt om haar angstaanjagende krachten te beheersen en haar gekwelde ziel te helen..”

Wat een geweldig begin. Sarah J. Maas schrijft ook in dit tweede deel heel gedetailleerd zonder dat het saai wordt. Ik wilde natuurlijk al heel graag weten hoe het verhaal verder zou gaan, maar daarnaast werd ik ook door de schrijfstijl enorm getriggerd om verder te lezen en raakte ik bij iedere bladzijde alleen maar enthousiaster en nieuwsgieriger. Heerlijk!

In Hof van mist en woede wordt er opnieuw een prachtig magische wereld neergezet. Een wereld van mysterie, bijzondere wezens en rijke verhalen, maar tevens ook een wereld vol gevaar, liefde en haat. De prachtige beschrijving in combinatie met alle gevaren en de relatie die zich tussen de personages verder ontwikkeld, zorgde bij mij voor een fijne leeservaring . Ik kon het boek maar niet wegleggen! Wat ikzelf erg ook heel goed vond aan Hof van mist en woede, is de boodschap van het verhaal: als je in een ongezonde situatie belandt, moet je voor jezelf kiezen. Onderdrukking is geen liefde; liefde is iemand de vrijheid geven om zich te ontwikkelen en eigen keuzes te maken, ook al ben je het niet altijd met die keuzes eens.

Feyre is een echte badass! Ze weet wat ze wil en vooral ook wat ze niet wil. Ze staat voor wat goed is en geeft er alles voor om de wereld van haarzelf en anderen beter te maken. In dit tweede deel leert Feyre Rhysand beter kennen. Is hij echt wel zo slecht als Feyre in eerste instantie dacht? Tijdens het verhaal kwam ik, samen met Feyre, achter zijn waarheid en begon ik, samen mét haar, steeds meer te geven om Rhysand. Je voelt de aantrekkingskracht tussen beide personages. Wat zal dit voor Tamlin betekenen? Daarnaast leert Feyre in dit boek Rhysand’s beste vrienden kennen. Stuk voor stuk zijn dit sterke personages waarbij ik om sommige soms hardop heb moeten lachen. Alle personages vullen elkaar goed aan, maken het verhaal sterker en het voelt alsof je ze persoonlijk kent. De relaties in dit boek zijn daarnaast zeer realistisch en goed geportretteerd en de dynamieken zijn mega interessant!

De conclusie van Hof van Mist en Woede

Hof van mist en woede is een fantastisch, adembenemend verhaal! Je waant je vanaf begin tot eind in de magische wereld van Prythian. Je moet me geloven dat als je Hof van Doorns en Rozen hebt gelezen, je dit boek duizend maal beter zal vinden. Hof van Mist en Woede geeft je All. The. Feels! Dit boek verdient niet slechts vijf koppen koffie, maar álle koppen koffie in de wereld. Het is een dik boek, maar ik was dankbaar voor elke bladzijde die ik nog te gaan had. Ik wilde niet dat het zou eindigen, maar ik bleef wel aan één stuk doorlezen zodra ik de kans kreeg. Dit boek is dus echt een aanrader!